Mahalli İdareler Genel Seçimi


-TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

-“Artık seçim sürecini hızla geride bırakalım, gündemimizi ekonomiye, tarıma çevirelim”

-“Toplumun bütün kesim ve sektörleri, topyekûn olarak ülke sorunlarına ve menfaatlerine odaklanmalıdır”

Ankara – 31.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Genel Seçimi’nin sonuçlarının vatana, millete hayırlı olmasını dileyerek, “artık seçim sürecini hızla geride bırakalım,  gündemimizi ekonomiye, tarıma çevirelim” dedi.

Bayraktar, yaptığı açıklamada, seçimlerin artık geride kalması, ekonomiye öncelik verilmesi, bu alana yoğunlaşılması gerektiğini belirtti. Halkın yüksek katılım göstererek demokrasiye sahip çıktığının, üzücü birkaç olay dışında seçimin huzur ortamı içinde geçtiğinin görüldüğünü bildiren Bayraktar, şunları kaydetti:

“Seçim tartışmalarından uzak bir ortam yaratılması, 82 milyonun birlik beraberlik içinde hareket etmesi gerekiyor. Seçimlerin milletimize yakışır şekilde, huzur içinde, yüksek katılım ve olgunlukla gerçekleştirilmiş olmasından büyük memnuniyet duyuyoruz. Milletimiz görevini yerine getirmiştir. Şimdi hızla seçim süreci geride bırakılmalı, toplumun bütün kesim ve sektörleri topyekûn olarak ülke sorunlarına ve menfaatlerine odaklanmalıdır.”

Bayraktar, seçim sonuçlarının ülkemiz ve milletimiz için hayırlı olmasını diledi.

Destek başvurularında son günler…


-Destek başvurularında son günler…

-TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

-“Organik tarım ve iyi tarım uygulamaları desteği başvuruları 29 Mart Cuma, yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi desteği başvuruları ise 1 Nisan Pazartesi günü mesai bitiminde sona erecek”

-“Organik tarım desteği olarak dekarda, birinci kategori ürünlerde 100 lira, ikinci kategori ürünlerde 70 lira, üçüncü kategori ürünlerde 30 lira, dördüncü kategori ürünlerde 10 lira ödenecek”

-“İyi tarım uygulamaları desteği, dekara meyve ve sebzede bireysel sertifikasyona 50 lira, grup sertifikasyonuna 40 lira, süs bitkileri ve tıbbi aromatik bitkilerde bireysel sertifikasyonuna 100 lira, grup sertifikasyonuna 50 lira, çeltikte 10 lira, örtü altı üretimde 150 lira olarak ödenecek”

-“Yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi destekleri kapsamında kilogram başına yağlık ayçiçeğinde 40 kuruş, kanolada 50 kuruş, soyada 60 kuruş, aspirde 55 kuruş ödenecek”

-“Son günlerde yaşanabilecek yoğunlukları göz önüne alarak, üreticilerimizin başvurularını biran evvel yapmaları kendi yararlarına olacaktır”

 

Ankara – 27.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, 11 Ekim 2018 tarihinde başlayan organik tarım ve iyi tarım uygulamaları desteği başvurularının 29 Mart 2019 Cuma günü, 1 Ekim 2018 tarihinde başlayan yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi desteği başvurularının ise 1 Nisan 2019 Pazartesi günü mesai saati bitiminde sona ereceğini bildirdi.

Bayraktar yaptığı yazılı açıklamada, 2018 yılı tarımsal destekleri kapsamında verilecek olan organik tarım desteği olarak dekarda, birinci kategori ürünlerde 100 lira, ikinci kategori ürünlerde 70 lira, üçüncü kategori ürünlerde 30 lira, dördüncü kategori ürünlerde 10 lira ödeneceğini belirtti.

Organik tarım desteği ödemesinin, Organik Tarım Yönetmeliğine göre organik tarım yapan, Organik Tarım Bilgi Sistemi (OTBİS) ve Çiftçi Kayıt Sisteminde (ÇKS) 2018 üretim yılında kayıtlı, 2018 yılı hasadını gerçekleştirmiş, ürettiği ürüne ürün sertifikası düzenlenmiş olan ve destekleme tebliğinde belirtilen usul ve esaslara göre başvurusunu yapan çiftçilere ödeneceğini vurgulayan Bayraktar, şunları kaydetti:

“2018 yılı hasadı yapılmış ürün için OTBİS’te yetkilendirilmiş kuruluşça kontrolü yapılmış ve Organik Tarımın Esasları ve Uygulanmasına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre uygun bulunmuş geçiş süreci-2, geçiş süreci-3 ve organik statüde yer alan tarım arazileri ve bu arazilerde kayıtlı ürünlerden desteklemeye uygun bulunan arazilere destekleme ödemesi yapılacak.

Üreticilerin başvurularını bağlı oldukları Tarım ve Orman İl/İlçe Müdürlüklerine organik tarım ve iyi tarım uygulamaları desteği başvuruları için 29 Mart 2019, yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi desteği için 1 Nisan 2019 mesai bitimine kadar yapmaları gerekmektedir. Aksi takdirde üreticilerin destekten faydalanmaları mümkün olamayacak.

Son günlerde yaşanabilecek yoğunlukları göz önüne alarak, üreticilerimizin başvurularını biran evvel yapmaları kendi yararlarına olacaktır.”

 

            -İyi tarım uygulamaları desteği-

 

Bayraktar, iyi tarım uygulamaları desteğinin, dekara, meyve ve sebzede bireysel sertifikasyona 50 lira, grup sertifikasyonuna 40 lira, süs bitkileri ve tıbbi aromatik bitkilerde desteğin ise bireysel sertifikasyonuna 100 lira, grup sertifikasyonuna 50 lira, çeltikte 10 lira, örtü altı üretimde 150 lira olarak ödeneceğini belirtti.

Şemsi Bayraktar, şunları kaydetti:

“İyi tarım uygulamaları desteği ödemesinin, İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmeliğine (İTUD) göre meyve, sebze, çeltik, süt bitkileri, tıbbi aromatik bitki ürünlerinde iyi tarım uygulamaları faaliyetleri sonucunda yetkilendirilmiş kuruluşlarca 2018 yılında düzenlenmiş iyi tarım uygulamaları sertifikasına sahip olanlara örtü altında iyi tarım uygulamaları yapan çiftçilerden Örtü Altı Kayıt Sistemi’nde (ÖKS) kayıtlı olanlara desteğe tabi alan hesaplanarak ödenecek.

Meyve, sebze, çeltik, süs bitkileri, tıbbi aromatik bitki ürünlerinde İyi Tarım Uygulamaları yapan çiftçilere İTUD ödemesi, yetkilendirilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılan tarım arazilerinin ÇKS’ye işlenmesi sonucu desteğe tabi alan hesaplanarak, örtü altında iyi tarım uygulamaları yapan çiftçilere ise yetkilendirilmiş kuruluşlarca sertifikalandırılan ayrıca ÖKS’de kayıtlı olan alanların ÇKS’ye işlenmesi sonucu desteğe tabi alan hesaplanarak yapılacak.”

 

            -Yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi desteği-

 

Bayraktar, yağlı tohumlu bitkiler fark ödemesi destekleri kapsamında kilogram başına yağlık ayçiçeğinde 40 kuruş, kanolada 50 kuruş, soyada 60 kuruş, aspirde 55 kuruş ödeneceğini belirtti.

TZOB Genel Başkanı Bayraktar, şu bilgileri verdi:

“Türkiye tarım havzalarında yağlı tohumlu bitkileri yetiştiren ve 2018 yılına dair ÇKS kayıtlarını hasat dönemi öncesinde yaptıranlar destekten faydalanabilecek.

Alım satım, ürün işleme, değerlendirme, depolama işlemlerinin belirlenen usul ve esaslara uygun gerçekleşmesi koşuluyla, 2018 yılında fark ödemesi desteğine esas ürünleri üreten çiftçiler ile yetkilendirilmiş tohumculuk kuruluşu (YTK) ile sözleşmeli üretim yapan çiftçiler de (kullanım şekilleri tohumluk olanlar dahil olmak üzere)  fark ödemesi desteğinden yararlanabilecek.

2018 yılında üretilerek satışı yapılan; fark ödemesi desteğine esas ürünlere Bakanlık Tarım Reformu Genel Müdürlüğü’nce Uydu Tabanlı Parsel Tanımlama Modeli’ne göre destekleme ödemesi yapılacak. Fark ödemesi desteği başvurularında; üretim sezonuna ilişkin hasat tarihi ile son başvuru tarihi arasındaki süreyi içeren alım satım belgesi ve desteklemeye tabi ürüne yönelik borsa altyapısı mevcut il ve ilçelerde zorunlu, diğer il ve ilçelerde ise il/ilçe tahkim komisyonlarının gerekli gördüğü durumlarda borsa tescil beyannamesi gerekmektedir.”

22 Mart Dünya Su Günü…


-22 Mart Dünya Su Günü…

-TZOB Genel Başkanı Bayraktar: 

-“Kuraklığa karşı tedbir almak, su tasarrufu yapmak zorundayız”

-“Su fakiri olmaya doğru gidiyoruz. Suyun damlasını bile ziyan edemeyiz”

-“Vahşi sulamaya son vermemiz şart”

-“Ülkemizde basınçlı sulama sistemlerinin yaygınlaştırılması için teşvik ve hibeler artırılarak üreticilerimiz için daha cazip hale getirilmelidir”

 

Ankara – 22.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Türkiye’nin kaynaklarını çok titiz bir şekilde koruması gerektiğini belirterek, “kişi başına düşen yıllık su miktarına göre ülkemiz su azlığı yaşayan ülkeler sınıfındadır. Kuraklığa karşı tedbir almak, su tasarrufu yapmak zorundayız” diye konuştu.

Bayraktar, 22 Mart Dünya Su Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, yılda kişi başına düşen kullanılabilir su miktarı 1000 metreküpten daha az olan ülkelerin su fakiri, 1000-2000 metreküp arası olanların su azlığı çeken ülke sınıfında kabul edildiğini hatırlattı. Türkiye’de kişi başına düşen yıllık kullanılabilir su miktarının 1366 metreküp olduğunu ifade eden Bayraktar, “Türkiye İstatistik Kurumu 2030 yılı için nüfusumuzun 100 milyon olacağını öngörmüştür. 2030 yılında, kişi başına düşen kullanılabilir su miktarının 1120 metreküpe gerileyeceğini söyleyebiliriz. Su fakiri olmaya doğru gidiyoruz. Suyun damlasını bile ziyan edemeyiz” dedi.

 

-“Su tarım için kritik önem taşıyor”

           

            Artan gıda ihtiyacını karşılamak durumunda olan tarım sektörü için suyun kritik düzeyde önem taşıdığını belirten Bayraktar, şöyle devam etti:

“Tarımda sürdürülebilirlik bakımından tarımsal üretimde sulama, ürünün kalite ve veriminin artırılmasında önemli rol oynamaktadır. Son yıllarda yer altı sularının aşırı tüketilmesi nedeniyle ülkemizin birçok bölgesinde su sorunu görülmeye başlamıştır. İşlenen 19,7 milyon hektar tarım arazisinin 3,5 milyon hektarı yağışların azlığı nedeniyle her yıl nadasa bırakılmaktadır.

 

-“Vahşi sulamaya son vermemiz şart”

 

Ülkemizde sulamaya açılan alanların büyük bir kısmında da hala geleneksel yüzey sulama yöntemleri uygulanmaktadır. Salma, tava ve karık sulama yöntemleri ile sulanan alanlarda su kaynakları etkin kullanılamıyor. Yüzde 60’a varan su tasarrufu sağlayan basınçlı sulama sistemlerini kurmak, su kayıplarını azaltmak, aşırı ve yanlış sulamanın topraklarımıza ve çevreye verdiği zararlı etkileri en aza indirmek zorundayız. Vahşi sulamaya son vermemiz şart. Ülkemizde basınçlı sulama sistemlerinin yaygınlaştırılması için teşvik ve hibeler artırılarak üreticilerimiz için daha cazip hale getirilmelidir.

 

-“Su tüketimini azaltmalıyız”

 

Türkiye’de tarım ve sanayi hariç kişi başına günlük su tüketiminin ortalama 217 litre olduğunu belirten Bayraktar, küresel ısınmaya bağlı olarak beklenen yağış azlığını söz önünde bulundurarak, su tüketimini azaltmak gerektiğini söyledi. Nüfusun gıda güvencesini sağlamak için tarımsal faaliyetlerde verimin artırılması gerektiğini ifade eden Bayraktar, şöyle devam etti:

“Bu güvenceyi sağlamak toprak ve su kaynaklarının sürdürülebilir yönetimine bağlıdır. Bu kapsamda GAP, KOP, DAP gibi büyük sulama yatırımlarını içeren projeler başta olmak üzere sulama yatırımları hızla tamamlanmalıdır. Sulama oranları ve sulama randımanları yükseltilmelidir. Arazi toplulaştırma çalışmaları hızlandırılmalıdır. Yer altı suyu rezervleri korunmalıdır.”

Bayraktar, suyun değerini en çok çiftçilerin bildiğini belirterek, dünyada yaşayan her kişinin bu bilince ulaşması temennisiyle 22 Mart Dünya Su Günü’nü kutladı

18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi’nin yıl dönümü…

-18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi’nin yıl dönümü…

-TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

-“Çanakkale Zaferi, milletimizin kahramanlık destanıdır. Milli birlik, dayanışma ve kardeşliğimizin sembolüdür”

-“Bu toprakları vatan kılmak uğruna, gerektiğinde gözünü kırpmadan canını feda ederek Hakk’a yürüyen bütün şehitlerimizi, bir kez daha rahmet ve minnetle anıyorum”

 

Ankara – 18.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Çanakkale Zaferi’nin milli birlik, dayanışma ve kardeşliğin sembolü olduğunu belirterek, “Çanakkale Zaferi, milletimizin kahramanlık destanıdır” dedi.

Bayraktar, 18 Mart Şehitleri Anma Günü ve Çanakkale Deniz Zaferi’nin 104. yıl dönümü dolayısıyla yaptığı açıklamada, vatan topraklarını korurken can veren 250 bini aşkın şehidin, neye mal olursa olsun, Çanakkale’nin asla geçilemeyeceğini bütün dünyaya gösterdiğini vurguladı.

 Şemsi Bayraktar, şunları kaydetti:

“Çanakkale’de şehit düşen ecdadımız, vatan söz konusu olduğunda hiçbir zorluk ve yokluk gözetmeden neler yapabileceğini ortaya koydu. Çanakkale Zaferi, milletimizin kahramanlık destanıdır. Milli birlik, dayanışma ve kardeşliğimizin sembolüdür. Çanakkale’yi ‘geçilmez’ kılan ecdadımızın kararlılığı, bugün için de bu milletin, gerektiğinde vatan için yapabileceklerinin güvencesidir.

Bugün bu güzel ülkede, şehit kanlarıyla sulanmış bu topraklarda yaşıyorsak bunu Çanakkale başta olmak üzere kanları pahasına vatanı koruyan kahramanlarımıza borçluyuz. Bunu asla unutmamalı ve millet olarak hep bu idrak içinde olmalıyız. Gazi Mustafa Kemal Atatürk, Çanakkale’de savaşan kahramanlarımız, bütün şehit ve gazilerimiz, kalplerimizde sonsuza kadar yaşayacaklardır.

Bu düşüncelerle, bu toprakları vatan kılmak uğruna, gerektiğinde gözünü kırpmadan canını feda ederek Hakk’a yürüyen bütün şehitlerimizi bir kez daha rahmet ve minnetle anıyorum. Ruhları şad olsun.”

Bayraktar, kooperatif merkez birliği başkanlarıyla bir araya geldi

-Bayraktar, kooperatif merkez birliği başkanlarıyla bir araya geldi

-TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın daveti üzerine bir araya gelen kooperatif merkez birliği başkanları, örgütlerinin ve üreticilerin sorunlarını masaya yatırdılar, karşılıklı istişarede bulundular

-Bayraktar ve kooperatif merkez birliği başkanları, tarım sektöründeki kooperatiflerin daha fonksiyonel olması, piyasada aktif rol alması için hukuki düzenlemeler dahil yapılması gerekenlerin tespit edilmesi kararını verdiler

-Çalışmaların bundan sonraki süreçte de devam etmesini, konuyla ilgili bir rapor hazırlanmasını kararlaştıran Bayraktar ve kooperatif başkanları, hazırlanacak raporun Tarım ve Orman Bakanlığı’na sunulmasını kararlaştırdılar

 

 Ankara – 13.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın daveti üzerine bir araya gelen kooperatif merkez birliklerinin başkanları, örgütlerinin ve üreticilerin sorunlarını masaya yatırdılar, karşılıklı istişarede bulundular.

Bayraktar ve kooperatif başkanları, tarım sektöründeki kooperatiflerin daha fonksiyonel olması, piyasada aktif rol alması için hukuki düzenlemeler dahil yapılması gerekenlerin tespit edilmesi kararını verdiler.

Çalışmaların bundan sonraki süreçte de devam etmesini, konuyla ilgili bir rapor hazırlanmasını kararlaştıran Bayraktar ve kooperatif merkez birliği başkanları, hazırlanacak raporun Tarım ve Orman Bakanlığı’na sunulmasını kararlaştırdılar.

Türkiye’de faaliyet gösteren kooperatif merkez birliği başkanları, Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar davetiyle, TZOB Otel’de bir araya geldi.

Toplantıya Tarımsal Kalkınma Kooperatifleri Merkez Birliği (TARIM-KOOP) Genel Başkanı Mehmet Özkurnaz, Türkiye Hayvancılık Kooperatifleri Merkez Birliği (HAYKOOP) Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Ertürk, Türkiye Köy Kalkınma ve Diğer Tarımsal Amaçlı Kooperatif Birlikleri Merkez Birliği (KÖY-KOOP) Genel Başkanı Eray Çiçek, Türkiye Ormancılık Kooperatifleri Merkez Birliği (OR-KOOP) Genel Başkanı Cafer Yüksel, Türkiye Sulama Kooperatifleri Merkez Birliği (TÜS-KOOPBİR) Genel Başkanı Ali Halis Uysal katıldı.

Kooperatif Birlik Başkanları, davetten dolayı TZOB Genel Başkanı Bayraktar’a duydukları memnuniyeti dile getirdiler, teşekkür ettiler.

Aynı zamanda kooperatif merkez birliklerinin başkanları, TZOB Genel Başkanı Bayraktar’a daha sık bir araya gelme taleplerini ilettiler. 

Dünya Kadınlar Günü…


-Dünya Kadınlar Günü… 

-TZOB Genel Başkanı Bayraktar:

-“Günde 16-17 saat çalışan kadın çiftçilerimiz, tarımımızın belkemiğidir”

-“Tarımda çalışan 2,2 milyona yakın kadın, ev işlerinin yanı sıra tarımsal üretimin de merkezinde yer almaktadır”

-“Kadın çiftçilerimizi eğitmeden, verimliliği sağlayamayız. Bu düşünceyle ülke çapında ‘Kadın Çiftçi Eğitimi’ programını sürdürüyoruz”

-“Pozitif ayrımcılığı hak eden kadın çiftçilerimizin sosyal güvenlik sistemine katılımının desteklenmesi için teşvik edici önlemler alınmalıdır”

 

            Ankara – 07.03.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, çalışan kadınların 4’te 1’inin tarımda olduğunu bildirerek, “Günde 16-17 saat çalışan kadın çiftçilerimiz, tarımımızın belkemiğidir. Tarımda çalışan 2,2 milyona yakın kadın, ev işlerinin yanı sıra tarımsal üretimin de merkezinde yer almaktadır” dedi.

            Bayraktar, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla yaptığı açıklamada, 2018 yılı Kasım ayı itibarıyla tarımda çalışan 5 milyon 23 bin kişinin 2 milyon 178 binini, bir diğer ifadeyle yüzde 43,4’ünü kadınların oluşturduğunu belirterek, çalışma hayatının her alanında yer alan kadınların tarımda da yaptıkları katkılarla çok önemli roller üstlendiğini vurguladı.

 

            -“Tarımda kadının iş yükü erkeklerden fazla”

 

            Kadınların, Türkiye’de büyük bir çoğunluğu küçük işletmelerden oluşan aile tarımının da kalbi olduğunu belirten Bayraktar, şunları kaydetti:

            “Türk tarımı, ancak kadınların potansiyelini açığa çıkarabildiği ve kadınların toplumsal refahtan pay alabildiği ölçüde tarımsal, ekonomik ve sosyal açıdan gelişmiş bir ülke konumuna gelebilir.

            Küçük ve orta büyüklükteki işletmelerde emek yoğun işleri çoğunlukla kadınlar üstlenmektedir ve iş yükleri genellikle erkeklerden fazladır. Günde 16-17 saat çalışan kadın çiftçilerimiz, tarımımızın belkemiğidir. Dünyada ve Türkiye’de tarımsal üretim, gıda güvenliği ve beslenmede kadınlar en önemli rolü oynamaktadır. Tarlada, bağda bahçede, ahırda ve ağılda bitkisel ve hayvansal üretimin iş gücünü sağlayan kadın çiftçilerimiz, bunların yanı sıra; ev işlerini, hasta, yaşlı ve çocukların bakımını da yapmakta ve aile beslenmesinde en önemli görevi üstlenmektedir.”

 

            -“Kadın çiftçiler eğitilmeden verimlilik sağlanamaz”

 

            Tarımda çiftçiler, özellikle de üstlendikleri fonksiyonlar dolayısıyla kadın çiftçiler eğitilmeden verimliliğin sağlanamayacağını işaret eden Bayraktar, “Bu düşünceyle ülke çapında ‘Kadın Çiftçi Eğitimi’ programını sürdürüyoruz” dedi.

            Bayraktar, 2012 yılında, Türkiye Ziraat Odaları Birliği ile Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı arasında imzalanan “Kadın Çiftçi Eğitim İşbirliği” protokolü çerçevesinde eğitimlerin gerçekleştirildiğini belirtti. Şemsi Bayraktar, bu çerçevede kadın çiftçilere, sosyal güvenlik, kooperatifçilik, girişimcilik ve liderlik, kadın hakları, toplumsal cinsiyet eşitliği, iklim değişikliği ana eğitim konuları yanında, her türlü tarımsal faaliyetlerle ilgili eğitim verildiğini vurguladı.

            Eğitimlere katılan kadın çiftçilerin, önümüzdeki yıllarda, yaşadıkları toplumun kırsal kalkınmasına katkı sağlayacaklarına olan inancını vurgulayan Bayraktar, “174 bin 267 kadın çiftçiye eğitim verdik, vermeye devam edeceğiz. Şu gerçek çok iyi bilinmelidir ki, sağlıklı nesiller yetiştirebilmenin yolu kadınları eğitmekten geçer” dedi.

 

            -“Kadın çiftçiler için pozitif ayrımcılığı hak ediyor”-

 

            Tarımdaki kadınların sadece yüzde 10,9’unun işveren ve kendi nam ve hesabına yani kadın çiftçi olarak, yüzde 8,9’unun ise ücretli ve yevmiyeli olarak çalıştığını, büyük çoğunluğu olan yüzde 80,2’sinin ise ücretsiz aile işçisi olarak hizmet verdiğini bildiren Bayraktar, kadınların yüzde 92,7’sinin sosyal güvenlik sistemine kayıtlı olmadığını belirtti.

            Bayraktar, şunları kaydetti:

            “Bu kadar ağır bir yükü taşıyan kadın çiftçiler, pozitif ayrımcılığı hak ediyor. Pozitif ayrımcılığı hak eden kadın çiftçilerimizin sosyal güvenlik sistemine katılımının desteklenmesi için teşvik edici önlemler alınmalıdır.

            Kadın çiftçiler, çalıştıkları her yıl için ilave 90 gün, 4 yılda 1 yıl yıpranma almalıdır.

            Bu yıl 26 gün olarak uygulanan, 2023 yılında 30 güne çıkacak olan Tarım Bağ-Kur prim ödeme gün sayısı, 2008 yılında olduğu gibi 15 güne indirilmelidir.

            Tarımda çalışan kadınlar, sigortalı olmadan önce gerçekleşen doğum nedeniyle, hizmet borçlanması yapılabilmelidir.”

            Bayraktar, kadın çiftçilerin sorunlarını her platformda dile getirmeye devam edeceklerini bildirerek, başta alın terini esirgemeyen kadın çiftçiler olmak üzere tüm kadınların 8 Mart Dünya Kadınlar Gününü kutladı.

Bayraktar, üretici merkez birliği başkanlarıyla bir araya geldi

-Bayraktar, üretici merkez birliği başkanlarıyla bir araya geldi

-TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın daveti üzerine bir araya gelen Birlik Başkanları, örgütlerinin ve üreticilerin sorunlarını masaya yatırdılar, karşılıklı istişarede bulundular

-Bayraktar ve Birlik Başkanları, üretici birliklerinin daha fonksiyonel olması, piyasada aktif rol alması için hukuki düzenlemeler dahil yapılması gerekenlerin tespit edilmesi kararını verdiler

-Çalışmaların bundan sonraki süreçte de devam etmesini, konuyla ilgili bir rapor hazırlanmasını kararlaştıran Bayraktar ve Birlik Başkanları, hazırlanacak raporun Tarım ve Orman Bakanlığı’na

sunulmasını kararlaştırdılar

 Ankara – 28.02.2019 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’ın daveti üzerine bir araya gelen üretici merkez birliklerinin Başkanları, örgütlerinin ve üreticilerin sorunlarını masaya yatırdılar, karşılıklı istişarede bulundular.

Bayraktar ve Birlik Başkanları, üretici birliklerinin daha fonksiyonel olması, piyasada aktif rol alması için hukuki düzenlemeler dahil yapılması gerekenlerin tespit edilmesi kararını verdiler.

Çalışmaların bundan sonraki süreçte de devam etmesini, konuyla ilgili bir rapor hazırlanmasını kararlaştıran Bayraktar ve Birlik Başkanları, hazırlanacak raporun Tarım ve Orman Bakanlığı’na sunulmasını kararlaştırdılar.

Türkiye’de faaliyet gösteren üretici merkez Birlik Başkanları, Türkiye Ziraat Odaları Birliği Genel Başkanı Şemsi Bayraktar önderliğinde, TZOB Otel’de bir araya geldi. Toplantıya Deniz Ürünleri Avcıları Üreticileri Merkez Birliği Genel Başkanı Ali Güney, Tarımsal Bal Üreticileri Merkez Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Azmi Yıldız, Türkiye Kanatlı Hayvan Eti Üreticileri Merkez Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Koç, Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Merkez Birliği Genel Başkanı Bülent Tunç, Türkiye Meyve Üreticileri Merkez Birliği Genel Başkanı Alaettin Gülal, Türkiye Süt Üreticileri Merkez Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Tevfik Keskin, Türkiye Tarla Bitkileri Üreticileri Merkez Birliği Genel Başkanı Fuat Kukut, Yumurta Üreticileri Merkez Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Afyon katıldı.

Üretici Birlik Başkanları, davetten dolayı TZOB Genel Başkanı Bayraktar’a duydukları memnuniyeti dile getirdiler, teşekkür ettiler.

Aynı zamanda TZOB’un Danışma Kurulu üyesi olan üretici birliklerinin başkanları, TZOB Genel Başkanı Bayraktar’a daha sık bir araya gelme taleplerini ilettiler.