Adana, Antalya, Hatay, Kahramanmaraş, Mersin delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti


-Adana, Antalya, Hatay, Kahramanmaraş, Mersin delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti

 

Ankara – 10.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a destek ziyaretleri sürüyor.

Adana, Antalya, Hatay, Kahramanmaraş ve Mersin’in Türkiye Ziraat Odaları Birliği 26. Olağan Genel Kurul delegeleri, Ankara’ya gelerek, Bayraktar’a destek ziyaretinde bulundular.

Genel Başkan Bayraktar, delegelerle görüş alışverişinde bulundu, bölge sorunları ele aldı.

Don riskine dikkat…


-Don riskine dikkat…
-TZOB Genel Başkanı Bayraktar: “Kütahya, Afyonkarahisar, Eskişehir’in güneyi, Isparta’nın doğusu, Çankırı’nın batısı, Bursa-Kütahya, Ankara-Bolu, Ankara-Kırıkkale, Denizli-Muğla arasında bu gece, Afyonkarahisar-Uşak, Afyonkarahisar-Eskişehir, 
Kütahya-Bursa, Ankara-Kırıkkale arasında yarın gece kuvvetli don yaşanması bekleniyor”
– “Meyve ağaçlarından badem, kayısı, erik ve kirazda başlayan çiçeklenme, Nisan ayıyla birlikte diğer meyve türlerinde de görülüyor”
-“Bugünlerde oluşacak kuvvetli bir don, özellikle meyve çiçeklerine zarar verebilir”
-“Manisa bölgesinde don, üzüm bağlarına zarar verdi”
-“Çiftçilerimiz don riskine karşı tedbirli olmalı, ürünlerini korumak için modern tarım tekniklerini uygulamalıdır”
-“Taleplerimiz üzerine, 2015 yılındaki doğal afetlerden en az yüzde 30 zarar gören veya görecek çiftçilerimizin düşük faizli kredi borçları bir yıl ertelendi” 
-“Ertelemeden tarımsal amaçlı kooperatifler ve Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM) işletmeleri de yararlanacak”
-“Zarar gören üreticilerimizin borçlu oldukları Ziraat Bankası veya Tarım Kredi Kooperatifleri’ne yazılı olarak başvurmaları gerekiyor”

 Ankara – 10.04.2015 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Meteoroloji Genel Müdürlüğü’nün bu akşamdan başlayarak Pazar sabah saatlerine kadar bazı illerde kuvvetli don riski uyarısı yaptığını bildirerek, “Kütahya, Afyonkarahisar, Eskişehir’in güneyi, Isparta’nın doğusu, Çankırı’nın batısı, Bursa-Kütahya, Ankara-Bolu, Ankara-Kırıkkale, Denizli-Muğla arasında bu gece, Afyonkarahisar-Uşak, Afyonkarahisar-Eskişehir, Kütahya-Bursa, Ankara-Kırıkkale arasında yarın gece kuvvetli don yaşanması bekleniyor” dedi.

Bayraktar, çiftçilerin don riskine karşı tedbirli olması, ürünlerini korumak için modern tarım tekniklerini uygulaması gerektiğine dikkati çekti.

Şemsi Bayraktar, yaptığı açıklamada, meyve ağaçlarından badem, kayısı, erik ve kirazda başlayan çiçeklenmenin, Nisan ayıyla birlikte diğer meyve türlerinde de görüldüğünü belirtti. Şemsi Bayraktar, bugünlerde oluşacak kuvvetli bir donun özellikle meyve çiçeklerine zarar verebileceğini belirtti.

 

-Kuvvetli don beklenen iller-

 

Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından açıklanan verilere göre, bugün sabah saatlerinde bazı bölgelerde don riski beklendiğini vurgulayan Bayraktar, şunları kaydetti:

“İç Anadolu’nun büyük bölümü, Ege, Batı Akdeniz ve Batı Karadeniz bölgelerinin iç kesimlerinde hafif ve orta kuvvette, Isparta ve Bolu’nun doğusunda kuvvetli, bu akşam (10 Nisan 2015 Cuma)  ve gecesi ile yarın (11 Nisan 2015 Cumartesi) sabah saatlerinde İç Anadolu’nun büyük bölümünde, Ege, Batı Akdeniz ve Batı Karadeniz bölgelerinin iç kesimlerinde hafif ve orta kuvvette don olacağı tahmin ediliyor.

Kütahya, Afyonkarahisar, Eskişehir’in güneyi, Isparta’nın doğusu, Çankırı’nın batısı, Bursa-Kütahya, Ankara-Bolu, Ankara-Kırıkkale, Denizli-Muğla arasında bu gece, Afyonkarahisar-Uşak, Afyonkarahisar-Eskişehir, Kütahya-Bursa, Ankara-Kırıkkale arasında yarın gece kuvvetli don yaşanması bekleniyor.

Özellikle kuvvetli don riskinin beklendiği illerde erken çiçek açan badem, kayısı, erik ve kiraz gibi meyve ağaçları çiçeklenme döneminde olduğu için don riskinden fazlaca etkilenecek ürünlerdir. Bugünlerde oluşacak kuvvetli bir don, özellikle meyve çiçeklerine zarar verebilir.

Manisa bölgesinde don, üzüm bağlarına zarar verdi. Bazı üzüm bağlarında uyanan gözler karardı. Hasar tespit çalışmaları devam ediyor.

Üreticilerimizin, aşırı yağış, don, dolu gibi tarımsal üretime zarar verecek konularda, Meteoroloji Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamaları takip etmeleri ve gerekli önlemleri erken almaları yararlarına olacaktır.”

 

-Dondan korunma teknikleri-

 

Ekonomik gücü yeterli olmayan çiftçilerin, don zararından korunmak için saman yakma, ürünlerin üzerini örtme gibi yöntemlere başvurduğunu belirten Bayraktar, “Rüzgar pervaneleriyle havanın karıştırılması, su uygulaması gibi teknikler, don riskinden korunmada etkili olan yöntemlerdir. Çiftçilerimiz don riskine karşı tedbirli olmalı, ürünlerini korumak için modern tarım tekniklerini uygulamalıdır. Modern tarım tekniklerinin üreticilerimiz tarafından uygulanması ve kullanımının artması için gerekli tedbirler alınmalıdır. Üreticilerimiz bu konularda bilgilendirilmelidir. Ayrıca teknik olarak desteklenmelidir” dedi.

 

-2015 yılı afetlerinden zarar gören veya göreceklerin borçları

bir yıl ertelendi-

 

Talepleri üzerine, 2015 yılındaki doğal afetlerden en az yüzde 30 zarar gören veya görecek çiftçilerin düşük faizli kredi borçlarının bir yıl süreyle ertelendiği bilgisini de veren Bayraktar, şunları kaydetti:

“Bilindiği üzere 2015 yılı başından buyana sel, aşırı yağış, dolu, don, fırtına gibi afetler zaman zaman gerçekleşti. Üreticilerimizin zarar görmesine neden oldu. Birliğimizce çiftçilerimizin yaşadığı afetler düzenli takip edildi. Afetlerin zararının azaltılması bakımından ilgili kurumlardan taleplerde bulunduk. Bu taleplerden biri de üreticilerimizin kullanmış oldukları kredi borçlarının afet sonrası ödenememesi nedeniyle ertelenmesi olmuştur. Bu konuda yapılan girişimler sonucu çiftçilerin Ziraat Bankası ve Tarım Kredi Kooperatifleri’ne olan düşük faizli kredi borçlarının ertelenmesine yönelik Bakanlar Kurulu Kararı, bugün Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

Bakanlar Kurulu Kararına göre 1 Ocak 2015-31 Aralık 2015 tarihleri arasında, yangın, aşırı sıcak zararı, samyeli, çığ, heyelan, taban suyu yükselmesi, sel-su baskını, fırtına, aşırı yağış, aşırı kar yağışı, dolu, don, kuraklık, yıldırım düşmesi ve hortum afetlerine maruz kalan ve bu afetler nedeniyle ekilişleri, ürünleri, hayvan varlıkları, tesisleri ve seraları en az yüzde 30 zarar gören veya görecek ve bu durumları hasar tespit komisyonlarınca tespit edilen Çiftçi Kayıt Sistemine kayıtlı gerçek ve tüzel kişi üreticilerin Ziraat Bankası ve Tarım Kredi Kooperatiflerine olan düşük faizli kredi borçları yüzde 3 faiz ile 1 yıl ertelenecek.

Ertelemeden faydalanmak isteyen kredi vadesi dolmuş ve 90 günü geçmemiş ve 90 günü geçen üreticilerin hasar tespit komisyon kararı tarihinden itibaren 1 ay içinde, vadesi henüz gelmemiş ancak bir yıl içinde dolacak olan üreticilerin vade tarihinden itibaren 1 ay içinde borçlu oldukları Ziraat Bankası veya Tarım Kredi Kooperatifleri’ne yazılı olarak başvurmaları gerekiyor.

Bu ertelemeden tarımsal amaçlı kooperatifler ve Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü (TİGEM) işletmeleri de yararlanacak.”

Gümüşhane, Bayburt, Erzincan, Iğdır, Artvin delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti


-Gümüşhane, Bayburt, Erzincan, Iğdır, Artvin delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti

 Ankara – 09.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a destek ziyaretleri sürüyor.

Gümüşhane, Bayburt, Erzincan, Iğdır, Artvin’in Türkiye Ziraat Odaları Birliği 26. Olağan Genel Kurul delegeleri, Ankara’ya gelerek, Bayraktar’a destek ziyaretinde bulundular.

Genel Başkan Bayraktar, delegelerle görüş alışverişinde bulundu, bölge sorunları ele aldı.

Zeytinyağı tüketimi artırılmalı…

-Zeytinyağı tüketimi artırılmalı…
-TZOB Genel Başkanı Bayraktar: “Üretici ülkeler içinde en az zeytinyağı tüketeni Türkiye”
-“Kişi başına zeytinyağı tüketimi Türkiye’de 2 litrede kalırken, Tunus, Portekiz, Lübnan ve Suriye’de 8, İtalya ve İspanya’da 14, Yunanistan’da 24 litreyi buluyor”
-“2012/2013 üretim sezonunda 201 bin tonla rekor seviyeye ulaşan ve 2013/2014 sezonunda 130 bin tona kadar gerileyen zeytinyağı üretimi, 2014 yılında yüzde 45,75 artışla 189 bin 481 tona yükseldi”
-“Pahalı bir gıda maddesi olması, Türkiye’de margarin ve ayçiçek yağı tüketim alışkanlığı bulunması ve tanıtım faaliyetlerinin yetersizliği tüketimin artmasını engelliyor”
-“Bitkisel yağ açığımızın kapatılması bakımından zeytinyağı devreye sokulmalı, iç tüketimin çeşitli tanıtım faaliyetleriyle daha da artırılması sağlanmalıdır”
-“Çiftçi üzerine düşeni yapıp, mevcut ağaç varlığını ve üretimi artırdı. Bunun karşılığında, çiftçinin maliyetlerini düşürecek her türlü tedbir alınmalıdır. İlaç, gübre, elektrik, sulama ve mazot fiyatları düşürülmeli, destekler artırılarak sürdürülmeli”

Ankara – 08.04.2015 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, üretimini artırdığımız zeytinyağını yeterince tüketemediğimizi belirterek, kişi başı zeytinyağı tüketimimiz başlıca üretici ülkeler arasında en alt düzeyde” dedi.
Bayraktar, yaptığı açıklamada, ülkemizde geçmiş yıllara nazaran kişi başına tüketim 1 litre seviyesinden 2 litre seviyesine çıksa da yeterli olduğunu söylemenin mümkün olmadığını vurguladı. Zeytinyağı üreticisi ülkeler arasında en az zeytinyağının Türkiye’de tüketildiğine ve kişi başına zeytinyağı tüketiminin Yunanistan’da 24, İtalya ve İspanya’da 14, Tunus, Portekiz, Lübnan ve Suriye’de ise 8 litre olduğuna işaret etti.
Dünyada zeytin yetiştiriciliği yapılan alanın yaklaşık yüzde 98’i ülkemizin de içinde bulunduğu Akdeniz havzasındaki ülkelerde yapıldığını belirten Bayraktar, şöyle devam etti:
“Dünyada yaklaşık, 103 milyon dekar alanda 20 milyon ton dane zeytin üretilmektedir. Birleşmiş Milletler Gıda ve Tarım Örgütü’nün (FAO) 2013 yılı verileriyle, zeytin üretiminin yüzde 38,6’sı İspanya, yüzde 14,4’ü İtalya, yüzde 9,8’i Yunanistan, yüzde 8,2’si Türkiye, yüzde 5,8’i Fas, yüzde 5,4’ü Tunus, yüzde 4,1’i Suriye’de yapılıyor. Son beş sezon ortalamasına göre dünya zeytinyağı üretimi yaklaşık 3 milyon tondur. Türkiye’de 2012/2013 üretim sezonunda 201 bin tonla rekor seviyeye ulaşan zeytinyağı üretimi, 2013/2014 sezonunda 130 bin tona kadar geriledi. Zeytinyağı üretimi 2014 yılında yüzde 45,75 artışla 189 bin 481 tona yükseldi.”
Türkiye’de Ege, Marmara, Akdeniz ve Güneydoğu Anadolu Bölgelerinde zeytin yetiştirildiğini, üretimin önemli bir bölümünün Ege Bölgesi’nde yapıldığını bildiren Bayraktar, şu bilgileri verdi:
“İzmir, Aydın, Muğla, Manisa, Balıkesir, Hatay, Mersin, Çanakkale, Bursa üretimde önde gelen illerimizdir. Bursa ilimizde üretilen zeytinin tamamı sofralıktır. Mersin ve Manisa illerimizde de sofralık zeytin üretimi ağırlıktadır. Aydın, İzmir, Muğla, Balıkesir, Çanakkale ve Hatay illerimizde gerçekleştirilen zeytin üretiminin yüzde 75’inden fazlası yağlıktır.
TÜİK verilerine göre ülkemizde yaklaşık 140,7 milyon meyve veren, 28,3 milyon meyve vermeyen olmak üzere toplam 169 milyon zeytin ağacı mevcuttur. 2014 yılı itibarıyla 438 bin tonu sofralık, 1 milyon 330 bin tonu yağlık olmak üzere toplam 1 milyon 768 bin ton üretim gerçekleştirilmiştir. Son yıllarda yeni zeytin fidanlarının dikimi ve üreticinin zeytin üretimine özendirilmesiyle birlikte, ağaç sayımızdaki artışa bağlı olarak, üretimde de artış meydana gelmiştir. Toplam zeytin üretiminin yıllar itibarıyla ortalama yüzde 30’unun sofralığa, yüzde 70’inin de yağlığa ayrıldığı görülmektedir.”
Dünyada zeytin yetiştiriciliği yapılan alanın yaklaşık yüzde 98’inin Türkiye’nin de içinde bulunduğu Akdeniz havzasındaki ülkelerde yapıldığını belirten Bayraktar, “dünya üretiminde Avrupa Birliği ülkelerinin payının yıllar itibarıyla yüzde 65-70 arasında değişiyor” dedi.

-“Beslenme ve sağlıkta zeytinyağı çok önemli”-

Binlerce yıldır üretimi yapılan ve kutsal kitaplarda adı geçen zeytinin sıkılması ile elde edilen zeytinyağı içerdiği antioksidanlar, karotenoidler, fenolik bileşikler ve vitaminler bakımından beslenme ve sağlık üzerindeki öneminin büyük olduğunu vurgulayan Bayraktar, şunları kaydetti:
“Zeytinyağı, içerdiği bileşikler nedeniyle oksidasyonu engelleyerek kötü kolesterolü azalttığı ve iyi kolesterolü artırdığı bilimsel çalışmalarda vurgulanmaktadır. Ayrıca, doymamış yağ asitlerinin özellikle meme, kalın bağırsak ve prostat kanserlerinde azalmayla yol açtığı yapılan çalışmalarda belirtilmektedir. Yağlardan alınan enerjinin günlük kalori ihtiyacının yüzde 30’unu aşmaması ve bunun da yüzde 60-70’inin zeytinyağından sağlanacak şekilde beslenilmesi uzmanlarca önerilmektedir.
Zeytinyağı, öncelikle hiçbir kimyasal işleme tabi tutulmadan yenilebilen tek bitkisel yağ olup, sıkıldığı haliyle tüketilebilmesi nedeniyle adeta bir meyve suyu özelliği taşımaktadır. Sağlık üzerindeki olumlu etkilerinin uzmanlar tarafından da dile getirilmesiyle gelir seviyesi yüksek olan ülkelerde zeytinyağı tüketimi giderek artmaktadır.”

-“Yağ açığının kapatılması için zeytinyağı devreye sokulmalı”-

Dünyada ve Türkiye’de insan sağlığına yönelik önemi her geçen gün biraz daha artan zeytinyağının tüketimini artırmak amacıyla yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar verdiğini belirten Bayraktar, şu bilgileri verdi:
“Buna rağmen bu ürünün pahalı bir gıda maddesi olması, Türkiye’de margarin ve ayçiçek yağı tüketim alışkanlığı bulunması ve tanıtım faaliyetlerinin yetersizliği tüketiminin artmasını engelliyor. Türkiye’nin 2014 yılı itibarıyla yağlı tohum, ham yağ ve yağlı tohumların işlenmesi sonucu arta kalan küspelerin ithalatı için ödediği döviz miktarı 4,3 milyar dolar oldu.
Bitkisel yağ açığımızın kapatılması bakımından zeytinyağı devreye sokulmalı, iç tüketimin çeşitli tanıtım faaliyetleriyle daha da artırılması sağlanmalıdır.
Çiftçi üzerine düşeni yapıp, mevcut ağaç varlığını ve üretimi artırdı. Bunun karşılığında, çiftçinin maliyetlerini düşürecek her türlü tedbir alınmalıdır. İlaç, gübre, elektrik, sulama ve mazot fiyatları düşürülmeli, destekler artırılarak sürdürülmeli.”

Ankara, Bolu, Çankırı, Çorum, Kırıkkale delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti


-Ankara, Bolu, Çankırı, Çorum, Kırıkkale delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti

 

Ankara – 08.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a destek ziyaretleri sürüyor.

Ankara, Bolu, Çankırı, Çorum ve Kırıkkale’nin Türkiye Ziraat Odaları Birliği 26. Olağan Genel Kurul delegeleri, Ankara’ya gelerek, Bayraktar’a destek ziyaretinde bulundular.

Genel Başkan Bayraktar, delegelerle görüş alışverişinde bulundu, bölge sorunları ele aldı.

Bilecik, Düzce, Eskişehir, Kırşehir, Kütahya, Yozgat delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti


Bilecik, Düzce, Eskişehir, Kırşehir, Kütahya, Yozgat delegelerinden Bayraktar’a destek ziyareti

 

Ankara – 08.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a destek ziyaretleri sürüyor.

Bilecik, Düzce, Eskişehir, Kırşehir, Kütahya ve Yozgat’ın Türkiye Ziraat Odaları Birliği 26. Olağan Genel Kurul delegeleri, Ankara’ya gelerek, Bayraktar’a destek ziyaretinde bulundular.

Genel Başkan Bayraktar, delegelerle görüş alışverişinde bulundu, bölge sorunları ele aldı.

Yağışlar mısırda ekimi zorlaştırıyor…


-Yağışlar mısırda ekimi zorlaştırıyor…

-TZOB Genel Başkanı Bayraktar: “Devam eden yağışlar nedeniyle üreticilerimiz ekim yapmakta zorlanmaktadır”

-“Şubat ve Mart aylarında Akdeniz Bölgesinde ekim yapamayan üreticilerimiz, yağışların devam etmesi durumunda yer fıstığı veya soya fasulyesi ekilişine yöneleceklerini ifade ediyorlar”

-“Mısırda adeta bir üretim patlaması yaşıyoruz. 2005 yılından bu yana mısır ekim alanları yüzde 9,8, verimle birlikte üretim yüzde 41,6 arttı”

-“Üretim artışı mısırın hububat üretimindeki payını yüzde 18,2’ye çıkardı”

 

Ankara – 06.04.2015 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, devam eden yağışlar nedeniyle üreticilerin ekim yapmakta zorlandığını bildirerek, “Şubat ve Mart aylarında Akdeniz Bölgesi’nde ekim yapamayan üreticilerimiz, yağışların devam etmesi durumunda yer fıstığı veya soya fasulyesi ekilişine yöneleceklerini ifade ediyorlar” dedi.

Bayraktar, yaptığı açıklamada, Türkiye’de toplam 117 milyon dekar alanda hububat üretimi yapıldığını, toplam hububat alanının yüzde 5,6’sının mısır üretimi için ayrıldığını belirtti. Mısırın başta Akdeniz Bölgesi olmak üzere tüm bölgelerde yetiştirildiği bilgisini veren Bayraktar, Akdeniz Bölgesi’nin toplam üretimden yüzde 34 oranında pay aldığını, bu bölgeyi yüzde 27,6 oranla Güneydoğu Anadolu, yüzde 14 oranla Ege Bölgesi, yüzde 10,5 oranla Marmara Bölgesi’nin izlediğini vurguladı.

 

-Akdeniz, Güneydoğu ve Ege’de mısır üretimi arttı-

 

Son yıllarda ikinci ürün yetiştiriciliğinin yaygınlaşmasıyla birlikte Akdeniz, Güneydoğu Anadolu ve Ege bölgelerinde mısır üretiminin de arttığını belirten Bayraktar, şunları kaydetti:

“Özellikle Güneydoğu Anadolu Projesi’nin (GAP) sulanabilir tarım alanlarının sulamaya açılmasıyla birlikte Güneydoğu Anadolu Bölgesi mısır üretiminde büyük bir potansiyele ulaşmıştır. Verim artışı, destekleme ödemesi ve pamuk üretiminden vazgeçen üreticilerin mısıra yönelmesi gibi nedenler de mısır üretiminin artmasında etkili oldu.

Üretim artışı mısırın hububat üretimindeki payını yüzde 18,2’ye çıkardı. 2014 yılında kuraklığın etkisiyle arpa üretimindeki düşüş nedeniyle mısır üretimi arpa üretimine yaklaştı. 2014 yılında 19 milyon ton buğday, 6,3 milyon ton arpa üretilirken, mısırda üretim 5 milyon 950 bin tona yükseldi.

Ülkemizde mısır ekim alanları ve üretimi yıldan yıla arttı. 2005 yılından bu yana mısır ekim alanları yüzde 9,8, verimle birlikte mısır üretimi yüzde 41,6 arttı.  2014 yılında Türkiye ortalama mısır verimi en yüksek düzeye ulaşarak dekarda 903 kilogram olarak gerçekleşti.”

 

-Mısır ekimleri Şubat-Mayıs döneminde-

 

Mısırda ekimlerinin başladığını, ekimlerin ilk olarak Akdeniz bölgesinde Şubat ayı ile birlikte başladığını, Mart ayında yoğunlaştığını bildiren Bayraktar, “diğer bölgelerde Mart’ta ekim başlıyor. Nisan’da ekimler artıyor. Karadeniz Bölgesi’nde Mayıs ayında da ekimler devam ediyor” dedi.

 

-Hasat Temmuz-Ocak döneminde-

 

Türkiye’de birinci ürün mısır hasadının Temmuz ayında başladığı, ikinci ürün mısırla Ocak ayına kadar devam ettiği bilgisini veren Bayraktar, şunları kaydetti:

“Bu yıl ekim döneminin başladığı Şubat ayından bu yana yağışlar normallerin üzerinde gerçekleşti. Ekim döneminin başladığı Akdeniz Bölgesinde mısır ekilişlerinin gecikmesi verim ve kaliteye olumsuz etki yapmaktadır. Devam eden yağışlar nedeniyle bazı üreticilerimiz ekim yapmakta zorlanmaktadır. Bazı üreticilerimiz ekim yapamamıştır. Şubat ve Mart aylarında Akdeniz Bölgesinde ekim yapamayan üreticilerimiz, yağışların devam etmesi durumunda yer fıstığı veya soya fasulyesi ekilişine yöneleceklerini ifade ediyorlar. Diğer bölgelerde mısır ekilişleri başlamış olup, yağışların durduğu, arazinin uygun olduğu günlerde ekim devam etmektedir.”

 

-Kaliteli ve bol ürün alabilmek için-

 

Mısırda kaliteli ve bol ürün alabilmek için üretimin başlangıç aşaması olan toprak işleme ve tarla hazırlığının önemli olduğunu, bunun yanı sıra ekim, bakım gibi kültürel işlemlerin tekniğine uygun yapılması gerektiğine dikkati çeken Bayraktar, “Üreticiler, ekimi uygun bir toprak işleme sonucu ve uygun tavda yapabilir. Toprak işlemeyle iyi bir tohum yatağı hazırlanmış, yabancı ot kontrolü sağlanmış olmalıdır” dedi.

 

-En önemli masraf tutarı gübre ve sulama-

 

Mısır üretim aşamalarında yapılan masraflar içinde en önemli tutarı gübreleme ve sulama masraflarının oluşturduğunu belirten Bayraktar, şunları kaydetti:

“Mısır fazla gübre tüketir. Bu durum gübre masrafını artırır. Mısırda sulamayı zorunlu tutan 4 dönem vardır. Bunlar; fide dönemi, tepe püskülü öncesi, koçan püskülü çıkarma ve son olarak da tane dolum (koçan dolum) dönemleridir. Bu dönemlerde mısırın su ihtiyacı yağmurla karşılanmıyorsa mutlak suretle sulama yapılmalıdır.

Mısır maliyeti içinde toplam masrafların yüzde 19’unu gübre ve gübre işçiliği, yüzde 12’sini ise sulama ve sulama işçiliği masrafı oluşturmaktadır. Bu nedenle üreticilerimize ödenen gübre desteğinin önemi büyüktür. 2015 yılı gübre desteği başta olmak üzere tüm destekleme miktarlarının bir an önce açıklanması önem arz etmektedir. Sulama maliyetlerinin düşürülmesi için basınçlı sulama sistemlerinin kurulumu desteklenmeli, sulama ücretlerinin düşürülmesine yönelik tedbirler alınmalıdır.

Mısır ekim alanlarının artırılması için önemli bir potansiyel olan Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde sulanan alan miktarı artırılmalıdır.”

Bayraktar, Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Merkez Birliği Genel Kurulu’na katıldı

-Bayraktar, Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Merkez Birliği Genel Kurulu’na katıldı

-Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, hayvancılık yapana 3 milyar lira destek ayırdıklarını, hayvancılığa desteklerinin süreceğini bildirdi

 

Ankara – 02.04.2015 – Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, Türkiye Kırmızı Et Üreticileri Merkez Birliği Genel Kurulu’na katıldı.

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nda düzenlenen genel kurulda konuşan
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Mehdi Eker, 1 Ocak 2006’dan itibaren koyun ve keçiyi destekleme kapsamına aldıklarını, hayvansal hasılayı üç katına çıkardıklarını bildirdi. DAP, GAP, DOKAP ve KOP kapsamındaki 35 ilde hayvancılık projesi geliştirdiklerini, ahır ve ağılların inşasına yüzde 50 destek verdiklerini, bunu diğer illere de yayacaklarını belirten Eker, hayvancılık yapana 3 milyar lira destek ayırdıklarını, hayvancılığa desteklerinin süreceğini söyledi.

Toplantıya, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Öznur Çalık, Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay da katıldı.

Diyarbakır, Mardin, Batman, Bitlis ve Şırnak illerinden gelen delegelerden, Bayraktar’a destek ziyaret


-Diyarbakır, Mardin, Batman, Bitlis ve Şırnak illerinden gelen delegelerden, Bayraktar’a destek ziyareti

 

Ankara – 02.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a destek ziyaretleri sürüyor.

Diyarbakır, Mardin, Batman, Bitlis ve Şırnak illerinden Türkiye Ziraat Odaları Birliği 26. Olağan Genel Kurul delegeleri, Ankara’ya gelerek, Bayraktar’a teşekkür ve destek ziyaretinde bulundular.

Delegeler, Ziraat Odaları ve Türkiye Ziraat Odaları Birliği’nin Bayraktar’la beraber etkili, sözü dinlenen, çok güçlü bir kurum haline geldiğini, bu sayede çiftçinin sesini daha çok duyurabildiğini bildirdiler.

 Bayraktar döneminde çiftçiye çok sayıda hizmet binası, fabrika, ambalaj, paketleme, ürün işleme tesisleri, oluşturulan makine parklarıyla hizmet götürüldüğünü vurgulayan delegeler, Türk çiftçisine yapılan hizmetlerin farkında olduklarını ve teşekkür ettiklerini belirttiler. 

Şanlıurfa Ziraat Odaları Başkanlarından, Bayraktar’a teşekkür ve destek ziyareti


-Şanlıurfa Ziraat Odaları Başkanlarından, Bayraktar’a teşekkür ve destek ziyareti

 

Ankara – 03.04.2015 – Genel Başkanlık için yeniden adaylığını açıklayan Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a Ziraat Odalarından teşekkür ve destek ziyaretleri sürüyor.

Şanlıurfa Ziraat Odalarının Başkanları, Ankara’ya gelerek, TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar’a teşekkür ve destek ziyaretinde bulundu.

Şanlıurfa’dan 8 Ziraat Odası Başkanı, TZOB Genel Merkezi’nde, Bayraktar tarafından kabul edildi. Oda Başkanları, Bayraktar’ın yeniden aday olmasının Ziraat Odaları ve Türkiye Ziraat Odaları Birliği’nin var olan istikrarının devamı için önem taşıdığını kaydettiler.

Oda Başkanları, Bayraktar döneminde, Ziraat Odaları’nın hizmet binası, fabrika, ambalaj, paketleme, ürün işleme tesisleri kurmada, makine parkları oluşturmada adeta yarıştığını, Birliğin, Odaların gelişime büyük katkı sağladığını belirttiler.

Şanlıurfa Oda Başkanları, Genel Başkana güvendiklerini ve desteklediklerini bildirdiler.